Welkom thuis! - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu Welkom thuis! - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu

Welkom thuis!

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

14 Januari 2007 | Nederland, Vaassen

"Erwinos, hier stanos vos familios!" Net de grote backpack van de bagageband in Schiphol gehaald, door de uitgang, en een spandoek heette mij welkom in Nederland.

Er stond ook nog wat familie omheen: een liefdevol welkom in mijn home country. Even een warme chocolademelk en een oer Hollands saucijzenbroodje genomen op het vliegveld voordat we aan de terugtocht begonnen.

"O ja, Erwin, je auto is wel stuk gegaan. Net toen we de parkeergarage van Schiphol binnen reden hield hij ermee op!" Natuurlijk Daniëlle! Jij dacht zeker: als ik de auto niet meer kan gebruiken dan Erwin ook niet ;-)

Gelukkig bleek de schade niet zodanig groot dat we niet terug naar Vaassen konden. Eindelijk weer achter het stuur! Een van de dingen die ik vreemd genoeg erg gemist had. Maar in Centraal Amerika wíl je ook niet rijden... Niet voordat je zesentwintig slipcursussen hebt gehad en zonder extra superveilige kooiconstructie met negen airbags...

De Jasmijnstraat binnengereden en daar hing een groot spandoek aan mijn balkon. Hmmm... Dat werd nog een zware klus om Arjan het huis uit te schoppen :-) Ik kon mijn naam ook niet meer terugvinden bij de brievenbussen. Toch maar aangebeld bij 266 en ik werd nog binnen gelaten ook.

Mijn huisje bleek volgepakt met ballonnen, foto's van mijn reis, Arjan en W. Een feestelijk gezicht. Wat een geweldige thuiskomst! Daar moest op gedronken worden. Allemaal aan de 'Nica' Libre. Alle ingrediënten waren aanwezig, en de fles Flor de Caña die ik had meegenomen sneuvelde, letterlijk en figuurlijk.

Ik bemerkte niet veel sporen meer van Arjan's aanwezigheid, behalve dan het feit dat ik opeens zeslaags toiletpapier had :-D en het enorme overlevingspakket dat Arjan met zijn vooruitziende blik heeft ingeslagen! Hulde daarvoor!

Al met al ben ik dus veilig thuis gekomen. Vanaf deze plaats wil ik mijn ouders, mijn zusjes en mijn broertje bedanken voor het warme welkom, mijn vrienden voor de feestelijke aankleding van mijn flatje en het geweldige spandoek, alle mensen die ik ontmoet heb tijdens mijn reis en natuurlijk íedereen die de moeite heeft genomen om zich gedurende mijn reis door mijn verhalen te vechten en die gereageerd heeft op mijn site. Het was echt súper om steeds die berichtjes te lezen!

  • 14 Januari 2007 - 17:50

    Wilma:

    Heey

    Fijn dat je weer thuis ben.
    Wanneer ga je weer bij ons beginnen? Hoop je snel weer te zien.

    Liefs Wilma

  • 15 Januari 2007 - 10:23

    Gerjon:

    Heej Erwin,

    Goed om te horen dat je weer in vaassen zit;P! Goede reis gehad?

    Jammer dat de verhalen nu afgelopen zijn, maar afgelopen zaterdag is er een vriend/kennis van mij naar costa rica vertrokken, dus ik kan nog ff genieten van de verhalen daar:-)!

    Succes met de inburgering en kspreek je vast wel weer!

    gr Gerjon

  • 24 Januari 2007 - 00:11

    Robin:

    Welkom thuis!
    Klinkt inderdaad als een warm welkom..
    Wij zijn net door het meest onbewoonde gebied van Honduras getrokken 'la moskitia' een prachtige ervaring!
    Morgen Nicaragua... Nog bedankt voor je tips!

    Liefs

  • 27 Januari 2007 - 14:24

    Ex-bewoner :

    de voorboden waren al niet goed maar nu heeft de Orion het begeven. Orion RIP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Bestemming: Midden Amerika Landen: van Guatemala tot Costa Rica Activiteiten: cursus Spaans, vrijwilligerswerk, backpacken Doel: mijn wereld vergroten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 41127

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 12 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: