België... - Reisverslag uit Brussel, België van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu België... - Reisverslag uit Brussel, België van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu

België...

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

25 Februari 2007 | België, Brussel

Drie etappes, en dat op één dag. Ga er maar eens aanstaan. Een goed getrainde wielrenner zou vriendelijk bedanken. Op wilskracht kom je echter een heel eind en zo startte ik om 7.30 voor mijn eerste rit. Vaassen - Apeldoorn; een korte, maar je moet rustig beginnen.

Uit een stil Vaassen vertrok ik. De buschauffeur groette mij vriendelijk. Hij moest wel: ik zag er véél sterker uit en op steun van de andere passagiers hoefde hij niet te rekenen. Die waren er namelijk niet.

Hij leverde mij keurig op tijd af bij Apeldoorn Centraal. Eerst maar's een kaartje kopen. Een hele operatie, zo leek mij, een weekendretourtje Brussel. De man van de kiosk verwees me naar de automaat: ik moest een retourtje kopen, want die was wel 2 maanden geldig! Wauw! Wat een geweldig land is dit toch! :doubt:

De prijs was ook geweldig. Geweldig hoog. Toch maar gewoon een weekendretourtje. Ik kan mijn werk toch niet zomaar twee maanden in de steek laten. Dat doe je niet ;-)

Op naar Rotterdam. Geen spectaculaire gebeurtenissen, geen demarrages, geen uitvallers. Al zat ik wel de hele tijd in een koploper. Pas in Rotterdam kwam ik de eerste sprinters tegen. Ze sprintten alleen de verkeerde richting op.

Dus maar gewoon in de intercity gestapt. Daar kwam ik er pas achter hoe internationaal het deelnemersveld was. Alle talen, alle kleuren, alle windrichtingen. Allemaal op weg naar het beloofde land: België.

Veel verschillen met Nederland waren er echter niet. Het was dat T-mobile me waarschuwde dat ik nu in België was, anders had ik het niet gemerkt: zelfde weilanden, zelfde koeien, zelfde regen.

Uiteindelijk om 12.30 aangekomen op Brussel Centraal. Even wachten op gids Ilona die mij de mondaine hoofdstad van België zou laten zien.

En zo werd ik rondgeleid langs alle must-sees van Brussel. Vaes, Kriek, Chouffre, Steendonck, Maredsous Blanche en uiteraard Jupiler :-D En passant kwamen we ook nog wat belangrijke gebouwen en beelden tegen en dompelde ik me volledig onder in de Belgische cultuur en de chocoladesaus bij het eten van een Brusselse wafel ten overstaan van een goed gekleed Manneken Pis.

Na het nodige kuiswerk, nog wat bières du mois en een lapin grillé terug naar onze plaats voor de nacht om ons klaar te maken voor het uitgaan.

Aan het Jubelplein, achter de immense triomfbogen, ingeklemd tussen diverse musea bevond zich een hippe club waar de crème de la crème van Bruxelles de avond doorbracht. Tenminste, de gastenlijst, de aanwezigheid van een champagnebar en de prijzen voor een 'pintke' deden zo vermoeden. Uiteraard voelde ik me helemaal thuis in deze ambiance behalve dan wanneer ik in onvervalst Hollands vier bier bestelde: 'oui, monsieur?'

Maar... al met al een zeer geslaagd weekend en aan mij de schone taak om dit te overtreffen als Ilona in het mondaine Vaassen komt :-p

  • 25 Februari 2007 - 22:08

    W:

    Dan zou ik Vaassen tijdelijk ff naar Amsterdam verplaatsen;-)

  • 26 Februari 2007 - 07:14

    Pierre:

    Nu Leuven nog eens doen :-) Altijd welkom!

    Groeten uit België,

    Pieter

  • 28 Februari 2007 - 22:37

    Arjan:

    Of naar het hippe Apeldoorn natuurlijk ;)

  • 01 Maart 2007 - 21:37

    Vincent:

    Vaassen kan ook wel, koregentocht van De Ruif naar Kokkie en weer terug. De volgende avond een dorp verderop naar het mondaine Emst voor The Blue Sky. En als afsluiter een broodje eten bij de Hema in Apeldoorn.

  • 17 Maart 2007 - 23:13

    Diana:

    Hi Erwin!!!
    I HOPE YOU ARE FINE.
    YOUR PICTURES ARE BEAUTIFUL, AND INTERESTING TOO. HAVE A NICE DAY.... XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Bestemming: Midden Amerika Landen: van Guatemala tot Costa Rica Activiteiten: cursus Spaans, vrijwilligerswerk, backpacken Doel: mijn wereld vergroten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 41130

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 12 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: