Alvast wennen - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu Alvast wennen - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu

Alvast wennen

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

12 Januari 2007 | Costa Rica, Orosí

Getooid in T-shirt en korte broek stapte ik van bus op bus op bus om in Orosi te geraken. Een plaatsje dat gelegen was in de highlands van Costa Rica. Toen ik uiteindelijk om 19.00 aankwam bleek het er toch een stuk kouder dan aan de Caribische kust. Gelukkig was mijn hostel niet ver weg en bibberend nam ik mijn intrek in Montaña Linda.

Ja, de highlands waren wel even iets anders. Alleen de mensen al: veel vriendelijker. Onderweg had ik bijvoorbeeld Vredy ontmoet. Een bijzonder aardige Costa Ricaan die mij na ons twee uur durende gesprek zelfs zijn pet kado gaf. Muy amable! Maar ook de prijzen, vergeleken met de kust is het hier spotgoedkoop.

En niet te vergeten de omgeving, en het weer. Brrr... Voor het eerst sinds tijden sliep ik weer onder een paardendeken. Maar... wel een warme douche in de ochtend :-D Volledig opgefrist kon ik dan ook plaatsnemen op de mountainbike. Doel voor vandaag: Parque Nacional Tapanti. Een regenwoudreservaat waar wel 200 soorten vogels huisden! En als aankomend birder wilde ik dat natuurlijk niet aan mij voorbij laten gegaan ;-)

Ingesmeerd met zonnebrand en over de bijzonder hobbelige wegen ging ik voornamelijk bergop naar het park. Daar aangekomen was het bewolkt en na de eerste trail begon het zowaar te regenen. Iets dat ik niet meer kende na de afgelopen drie weken :-p Het nadelige gevolg was echter dat de vogels ook liever in hun boom bleven en ik dus in de daaropvolgende twee trails slechts enkele van de 200 kon zien.

Het was dan wel nat, maar het regenwoud op zich was al de moeite waard en de rivier die er doorheen stroomde maakte het toch tot een mooi dagtripje. Koud had ik het wel, maar gelukkig was er een warmwaterbron in de buurt en zo fietste ik naar deze aan de rivier gelegen pool en bracht ik het uur daarop badderend door in 30 graden Celsius.

Weer helemaal opgewarmd begon ik aan de terugreis. Een makkie, want alle kilometers die ik bergop had gefietst mocht ik nu afdalen. En binnen no-time was ik weer in het hostel. Nog snel een warme douche en de laatste dag zat erop... :-(

De laatste dag ja... Want morgen vlieg ik om 18.30 plaatselijke tijd terug vanuit San José. Na mijn aankomst om 14.35 (plaatselijke tijd) in Madrid de volgende dag, vlieg ik door naar Amsterdam waar ik om 18.30 mijn eerste, koude stappen zal zetten in het Nederland van 2007. Ik zie jullie snel!!!

P.S.: Vanaf 15 januari ben ik weer bereikbaar voor 'business' ;-)

  • 12 Januari 2007 - 07:48

    Pieter:

    Was leuk om volgen! Ik wens je een goeie reis toe! Greets from Belgium

  • 12 Januari 2007 - 09:34

    Michel En Anke:

    We hebben met veel plezier je verhalen gelezen.
    We wensen je een goede terug reis toe.
    En zien je snel.

    Groetjes Michel en Anke

  • 12 Januari 2007 - 10:54

    Matthijs:

    Erwin,

    Vandaag weer een hele meute reisverhalen van je gelezen! (ben weer bij!) Ze blijven heerlijk weglezen; en blijf jaloers op alles wat je gedaan hebt!! Super man!
    Vanuit Rijssen de beste wensen voor 2007, en we praten bij als je terug bent!! Goede terugreis!

    Groeten!

  • 12 Januari 2007 - 13:09

    Arjan:

    Nou Erwin, dat was het dan. Zijn we allebei weer ervaringen rijker. Morgen weer terug in je flatje, die ik nu moet verlaten. Nu moeten we je avonturen missen maar straks kan je ze vertellen. Nou goede reis terug en ik zie je morgen. Gr. Arjan

  • 12 Januari 2007 - 13:37

    Gerjon:

    Heej Erwin,

    Dat was het idd! Kheb genoten van de verhalen de afgelopen maanden! Je bent iig weer heel wat ervaringen rijker:-)! Bedankt dat we op deze manier toch een beetje konden meegenieten van je avonturen daar in verweggistan!

    Een hele goede terugreis toegewenst en als je weer 'gewend' bent in Nederland dan hoor ik de verhalen wel weer!

    Kalm an doen en tot in vaassen of in de stip:-)!!

    gr vanuit het regenachtige, koude en bijna weggewaaide wapenveld van Gerjon:-)!

  • 12 Januari 2007 - 15:43

    Heleen:

    nou het lijkt wel of die warmwaterbronnen op jouw weg komen.. maarre hoop dat je daarvan nog effe uurtje hebt genoten. goede reis nog maar een keer en hoop je nog eens te spreken in t Nederland.

  • 12 Januari 2007 - 17:39

    Daniëlle:

    Hey broertje,
    Hopen dat het met de vliegtuigen daar, iets beter gesteld is dan met de bussen. Met een tochtig vliegtuig kom je vast niet zo ver...
    Een goede terugtocht gewenst vanuit het ouderlijk huis... We kijken ernaar uit (kunnen Leo en ik mooi even inkopen doen, je komt tenslotte niet elke dag zo dicht in de buurt van Amsterdam, shopstad... ;))

    Tot snel,

    Liefs je familie

  • 12 Januari 2007 - 17:45

    Antoinet:

    Hey Erwin,

    Het was erg leuk om je reis te volgen via deze site! Helaas zit het er al weer op. Goede reis terug!

    Groetjes
    Antoinet

  • 13 Januari 2007 - 17:38

    Gerjon:

    Heej Erwin,

    Welkom op Nederlandse bodem!

    gr Gerjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Bestemming: Midden Amerika Landen: van Guatemala tot Costa Rica Activiteiten: cursus Spaans, vrijwilligerswerk, backpacken Doel: mijn wereld vergroten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 41128

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 12 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: