Meeting the gringa's - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu Meeting the gringa's - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu

Meeting the gringa's

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

12 Januari 2007 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Voor het uitstapje naar de Caribische kust viel de keuze op Puerto Viejo de Talamanca. Gelukkig een stuk minder toeristisch. Maar ik was nog niet van de Amerikanen af. In de bus maakte ik kennis met Cindy uit Phoenix, Arizona. Een meid van 24 die een behoorlijk roerige jeugd had gehad. Nu was ze met haar vriend op vakantie gegaan maar na een uit de hand gelopen ruzie reisde ze solo verder. Met haar ging ik uit eten bij de Thai en zo moest ik opeens met stokjes eten. Iets dat ik gauw opgaf: doe mij maar mes en vork... :-|

Na het eten nog even film gekeken waarna ik in slaap viel in het 'hammock hotel'. De volgende dag was ik weer op mezelf aangewezen. Cindy's boyfriend had haar opgesnord en ondanks het feit dat ze nóóit meer iets met hem te maken wilde hebben, heb ik haar niet meer teruggezien. Ach ja... Vrouwen ;-) Maar ik was niet lang alleen want ik liep zowaar een bekende uit Antigua tegen het lijf. Het was de Amerikaanse Ayla die hier inmiddels woonde én werkte :-o Ze nodigde me uit voor een drankje en zo kwam ik dag wel door...

Voor de ochtend erop had ik een duiktrip geregeld. Na mijn avonturen op Utila leek het me een goede manier om de reis af te sluiten. Helaas gooiden de omstandigheden roet in het eten. Maar met een visibility van 1 meter en minder ging ik niet veel vissen zien, werd mij eerlijk verteld. Zonder een aantekening in mijn duiklogboek keerde ik weer terug naar het hostel.

Snel mijn biezen gepakt en de bus naar Puerto Limón genomen. Eenmaal onderweg moest ik beslissen hoe ik de reis vervolgde. Gelijk naar San José of nog even een ander plaatsje meepikken? Met zoveel dagen strand achter de rug besloot ik maar het binnenland op te zoeken: Orosi was mijn volgende stop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Bestemming: Midden Amerika Landen: van Guatemala tot Costa Rica Activiteiten: cursus Spaans, vrijwilligerswerk, backpacken Doel: mijn wereld vergroten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 41129

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 12 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: