Gringo Paradise - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu Gringo Paradise - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu

Gringo Paradise

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

09 Januari 2007 | Costa Rica, San José

Nu ik me toch helemaal in strandsferen bevond was het een kleine stap maar een hele dag reizen naar Playa Tamarindo. Een strandparadijs aan de Pacifische kust van Costa Rica. Net even iets té toeristisch: grote, hoge, luxe hotels torenden boven het dorpje uit, dure resorts en prijzige restaurants met zeezicht en zelfs een aantal shopping malls. Naar goed Amerikaans gebruik en het stikte er dan ook van de yankees. Je kon geen stap verzetten of je hoorde het knauwende cowboy-accent.

En met de huidige vakantie in de USA betekende het dat de beoogde hotels vol waren. Ik kon nog wel ergens slapen voor $60 per nacht. Nou ehm... Nee! :-? Gelukkig vond ik gauw een goedkoper alternatief. Voor $12,25 was er nog wel een bed vrij in hostel Playa Tamarindo... En mét keuken.

Dus dat werd weer heerlijk Hollands hutspot die avond. En de volgende ochtend snorkelen. Met een speedbootje werden we opgehaald vanaf het strand en trokken we langzaam langs de práchtige, rotsachtige kust van Playa Tamarindo naar onze snorkelsite. Daar kruisten een aantal bijzondere beesten ons pad: koevissen, pufferfish (opblaasvis), zeeslangen en een grote, paarskleurige murene. Op de terugweg werden we ook nog eens vergezeld door dolfijnen dus marine life genoeg :-)

Terug in het hostel ontmoette ik Joe (GB) weer en we maakten een 1,5 uur durende strandwandeling om de andere kant van Playa Tamarindo te zien: vrijwel verlaten stranden, rotskusten en bomen die óp het strand groeiden. En na deze vermoeiende dag maar vroeg naar bed. Morgen vertrok de bus naar San José, waarna ik door zou gaan naar de Caribische kust van Costa Rica. Een tochtje van 12 uur...

Foto's van Playa Tamarindo zijn nu compleet!

• 09 Januari 2007 - 18:00

Jorn:

En Keessie al weer zin om terug te komen in het land van de regen en 10 graden?? Geniet er nog effe van en zie je snel weer.

MZZL

• 10 Januari 2007 - 08:42

Elise:

Hey Erwin,

Wilde je nog even een Gelukkig Nieuwjaar wensen!! Beetje laat, maar ik zeg maar zo, beter laat dan nooit:) Zo t zien heb je je goed vermaakt! Wat zal t wennen zijn als je weer terug bent. Maar nog niet aandenken, je hebt nog een paar daagjes!! Geniet er nog van!!

Kus Elise

• 10 Januari 2007 - 23:28

Gerjon:

Geniet nog ff en een goede reis terug:-)

Gr Gerjon

• 11 Januari 2007 - 09:11

Linda:

Hey Erwin,
    alvast een hele goede reis gewenst! Geniet nog ff een dagje van het mooie weer! Ben erg benieuwd naar al je verhalen!
    Kus Linda

• 11 Januari 2007 - 14:58

Johan:

ha die erwin ben je al aan het aftellen voor de grote reis terug naar vaassen wij zijn wel aan het aftellen en kijken uit naar de terug komst van onze grote vriend we hopen dat je weer snel aan het voetbal veld staat om jouw jongens van de E1 te zien spelen. geniet nog maar even van de laatste dagen daar en een goede terug reis Groetjes spelers en leiders KCVO E1

• 11 Januari 2007 - 19:29

Heleen:

eeey

Nouhee.. geniet nog effe van het zonnetje en het strand, want hier is t wel ander weer. alvast een goede terugreis!