Surfdudes en beachbabes - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu Surfdudes en beachbabes - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu

Surfdudes en beachbabes

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

07 Januari 2007 | Nicaragua, San Juan del Sur

Omdat ik vanwege financiële redenen nog even wilde wachten met het betreden van Costa Rica maakte ik nog één tussenstop in Nicaragua: San Juan del Sur. Een plaats aan de Pacifische kust vol met surfdudes en beachbabes en overcrowded met gringo's.

Ik liep er zowaar Marco (CH), Miroslav (PL) en Joe (GB) tegen het lijf. De jongens met wie ik Kerstavond had doorgebracht. Zij waren dringend op zoek naar een Nederlander want Jochem had hen verlaten. Met mij als stand-in werd het die avond onbeperkt taco's eten voor C$80 (€3,60), hoewel, onbeperkt, 12 was de limiet. Ik was de loser van de groep met 8 taco's :-|

Voor de volgende dag had Marco me uitgenodigd om te gaan surfen. Hij had een paar lessen gehad en het was hem erg goed bevallen. We deelden een surfboard en ik kreeg wat instructies van hem mee. Nou ben ik niet bepaald het doorsnee type surfdude dus enigszins onwennig was het wel toen ik het surfboard aan mijn voet gebonden kreeg.

En het surfboard en ik leken in het begin ook niet echt de beste vrienden maar... de aanhouder wint. Na anderhalf uur klungelen op Maderas Beach stond ik dan eindelijk rechtop en gedragen door de golven bereikte ik het strand. Niet dat het daarna als vanzelf ging maar het gaat om het idee. Leuk was het in ieder geval wel!

Helaas, geen foto van Erwin op een surfplank, de fotograaf wilde niet wachten tot ik weer rechtovereind stond ;-) maar eentje van Erwin mét surfplank...

  • 08 Januari 2007 - 08:50

    Zus Leo:

    Wow, surfen? Vet cool;)
    Wat een avonturen weer! Van mij ook nog even een fijne nieuwjaarswens! Geniet nog even!! Zie je op t vliegveld.
    Knuffel zus leo

  • 08 Januari 2007 - 17:10

    Gerjon:

    Haha je maakt wat mee daar zeg. Erwin en op de surfplank, moet ik denk ik eerst ff zien:-)!!

    Geniet van de laatste paar dagen!

    gr Gerjon

  • 08 Januari 2007 - 17:27

    Arjan:

    Is daar een foto van want dat moet ik zien: Erwin op een surfplank :) Nog een big wave gepakt?

  • 08 Januari 2007 - 18:16

    Joyce:

    Jeetje wat een verhalen allemaal! klinkt goed! groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Bestemming: Midden Amerika Landen: van Guatemala tot Costa Rica Activiteiten: cursus Spaans, vrijwilligerswerk, backpacken Doel: mijn wereld vergroten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 41120

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 12 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: