Eindelijk... Shoppen! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu Eindelijk... Shoppen! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu

Eindelijk... Shoppen!

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

28 Juni 2007 | Zweden, Stockholm

Het was weer een typische reisdag: veel regen. Wel een uitgestorven weg: de gemiddelde Zweed was zijn roes aan het uitslapenen er waren nog minder winkels open dan de dag ervoor.

We vertrokken met bestemming Göteborg. Dit keer maar mét routebeschrijving en we vonden het dan ook in één keer. De gezusters zagen al met spanning uit naar de volgende dag. En niet zonder reden want de folders in het hostel hadden het maar over één ding: shopping. Göteborg heeft dan ook een attractie van fomaat met het grootste overdekte winkelcentrum van Europa.

En daar gingen we... Een stevig ontbijt achter de kiezen en er werden twee teams gevormd. Het werd de heren tegen de dames en twee uur was de tijd die zij kregen. Aan het einde zochten de teams elkaar weer op voor de verrassende uitslag: een troosteloze '0' voor de dames en een vijf voor de heren. Gelukkig vonden de verliezers in de aftermatch nog iets van hun gading en konden ook zij tevreden huiswaarts.

Daarna was het tijd voor afscheid. Leontien ging eerder naar huis en vanuit Göteborg vertrok haar bus, vanaf perron 51 om 18.20 uur zo vertelden de borden ons. De Duitse chauffeur was echter een andere mening toegedaan. Hij stalde zijn vehikel op perron 55 en liet de wachtende Hollanders onwetend. Gelukkig kwamen we er dankzij een eveneens wachtende familie net op tijd achter en konden we Leontien met een gerust hart uitzwaaien.

's Avonds toch maar weer een gok gewaagd in het uitgaansleven. We hadden drie adresjes waar de leeftijdsgrens 18 zou zijn dus met blij gemoed togen we per tram naar het centrum. Het eerste adresje was een tent waar de leeftijd nét iets te laag lag. Zelfs Marcel voelde zich niet echt thuis tussen de bakvisjes die met veel gegiechel en in gebrekkig Engels een gesprek probeerden aan te knopen. Het tweede adresje was gesloten en het Hard Rock café, adres nr. 3, leek net vanavond wél de leeftijdsgrens op 23 gezet te hebben, gezien het feit dat onze voorgangers, toch minstens 21, niet naar binnen mochten. De teller bleef wederom steken op één...