Hacer los preparativos - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu Hacer los preparativos - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Erwin Herkelman - WaarBenJij.nu

Hacer los preparativos

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

24 Juli 2006 | Nederland, Vaassen

De tijd van voorbereiden is begonnen. Het is dan ook nog maar twee maandjes voordat deze jongen huis, haard en Ford Orion achterlaat voor een tripje naar het verre buitenland.

Maar het huis wordt in uitstekende handen achter gelaten. Beste Vriend en Weldoener Arjan neemt vanaf 21 september mijn plekje in. En ik heb al gehoord... Elke vrijdagavond Beach Party in casa Nieuwenhuis!

Zover is het echter nog niet. Voorlopig loop ík er nog rond. Intussen ben ik mijn Spaans aan het bijspijkeren (mi casa o su casa) en probeer ik een beetje te wennen aan de omstandigheden wat overigens prima gaat met die Hollandse temperaturen. Ik eet daarnaast steeds later en straks ga ik ook de siësta's invoeren.

Verder heb ik mij laten perforeren door de GGD. In eerste instantie slechts twee prikken maar gelukkig mag ik nog een keertje terugkomen. Ik deed het zó goed! Verder heb ik uitgebreide voorlichting gehad. "Doe het wel veilig..." In Midden Amerika schijnen ze dus ook SOA's te hebben. Een openbaring!

Aan mij zal het in ieder geval niet liggen ;-) Ik zal er alles aan doen om enge ziektes te voorkomen. Het schijnt sowieso geen pretje te zijn maar ik gun Vincent, een 'vriend' van me, absoluut niet die twee kratjes die hij krijgt als ik Nederland niet haal.

Straks nog een keertje flink inkopen doen zodat ik goed toegerust de plas over kan steken en jullie uiteraard in de nodige foto's kan voorzien. En dan gaat het echt beginnen!!!

  • 06 September 2006 - 13:59

    Daniëlle:

    Hey broertje,

    Heb je al kriebels in je buik als gevolg van de grote uitdaging? Hier vanuit Brazilië denk ik aan je en aan je stress over wat je wel en niet mee moet nemen (al denk ik dat stoere kerels daar minder last van hebben). Ik ga je volgen zoals vele mensen Tess en mij volgen en ik hoop dat je net als wij genoeg beschikking hebt tot internet en zo ons op de hoogte kunt houden!!

    Succes met de laatste weken/dagen en heel veel plezier!!

    Liefs en een dikke knuffel,

    Daniëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Bestemming: Midden Amerika Landen: van Guatemala tot Costa Rica Activiteiten: cursus Spaans, vrijwilligerswerk, backpacken Doel: mijn wereld vergroten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 41022

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 12 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: